door Publicis One Nederland, partner | 17 juli 2017, 8:53 in Merk & Strategie

Leo Burnett ontwikkelt online game ‘FNV Festival Challenge’

Publicis One Nederland, partner | 17 juli 2017, 8:53

‘FNV Festival Challenge’ brengt gehoorschade onder de aandacht

Gehoorbeschadiging is een steeds groter wordend probleem onder jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Met name op festivals lopen zij een groot risico om blijvende gehoorschade op te lopen. Niks nieuws zou je zeggen. Toch dragen veel jongeren nog steeds geen gehoorbescherming op festivals.

FNV Festival Challenge

Om jongeren op een laagdrempelige manier te informeren over de risico’s van gehoorschade, en hoe je dit het beste kunt voorkomen, ontwikkelde voor het Zorgcollectief FNV/Menzis een fictief online festival. Op de plattegrond van dit festival kunnen jongeren eigen plekje claimen. Als de naam van de speler aan de winnende plek is verbonden, dan wint hij/zij twee festivalkaarten. Tijdens en na het spelen van de game worden jongeren op verschillende manieren gewezen op de risico’s van gehoorschade.

Omdat FNV Jong het belangrijk vindt dat de doelgroep niet alleen tijdens maar ook na het festival van muziek kan genieten krijgt iedereen na het spelen van de game de mogelijkheid om gratis gehoorbescherming aan te vragen. Het enige wat zij daarvoor moeten doen is gratis lid worden van FNV Jong.

De wordt gepromoot via diverse onlinekanalen zoals Facebook, Spotify en Vice. Iedere week staat er een ander festival centraal waar kaarten voor te winnen zijn. Bij Leo Burnett, onderdeel van , noemen we dat ‘Branding by Doing’.

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Publicis One Nederland

Partner

Publicis One biedt geïntegreerde creatieve marketing- en technologie oplossingen voor elk merk-, media- en/of digitaal communicatievraagstuk.

Lees meer over Publicis One Nederland
Meer van deze partner