Free a Girl. How Charities became donors.

Free a Girl en TBWA vragen bekende goede doelen hun identiteit voor 1 dag beschikbaar te stellen.

Free a Girl wil prostitutie van kinderen en gedwongen prostitutie van jongeren, voornamelijk meisjes, tot en met 23 jaar wereldwijd bestrijden. Het is een kleine organisatie met een nieuwe, effectieve aanpak. Ze infiltreren in bordelen met reddingsteams om de misbruikte meisjes te bevrijden.

Mensen doneren vooral aan de grote goede doelen die ze kennen en vertrouwen. Veel minder aan de kleinere en onbekendere, zoals Free a Girl. Hoe bereiken we met het budget voor maar één advertentie zoveel mogelijk mensen en vergroten we het bewustzijn dat het belangrijk is om te vechten tegen kinderprostitutie?

In plaats van het publiek te vragen om donaties, vroegen we grote goede doelen om donaties aan ons doel. Deze goede doelen hebben gedurende hun hele bestaan om donaties gevraagd, dus toen we hen vroegen een ​​donatie te doen, moesten ze wel ja zeggen…. En dat deden ze! Niet door geld te geven, maar door het doneren van hun (bekende) merkidentiteit voor één dag. In al hun media. Op die manier bereikten we hun donateurs met hun banners, hun tweets, hun websites, printuitingen, billboards, ambassadeurs, sociale media, etc.

Op 28 mei werkten 30 goede doelen allemaal samen tegen kinderprostitutie voor één goed doel: Free a Girl. Dit telde op tot maar liefst ruim 15 miljoen impressies. Dank aan allen die hier aan mee hebben gewerkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →