door TBWA, partner | 10 februari 2017, 13:07 in Merk & Strategie

TBWA\ maakt nieuwe Heineken commercial gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit 1889.

TBWA, partner | 10 februari 2017, 13:07

In de nieuwste Heineken commercial ‘The Invention’ wordt een uniek en waargebeurd verhaal verteld over de (nog altijd) verfrissende smaak van Heineken. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de ultiem verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison.

HEINEKEN The Invention

Heineken is nog steeds erg trots op deze prijs, dat is ook de reden waarom de prijs nog altijd op de verpakkingen wordt vermeld. Bram Westenbrink, Marketing Directeur HEINEKEN Nederland: “Het wereldwijde succes van Heineken is gebaseerd op pure, natuurlijke ingrediënten: gemoute gerst, water, hop en een kleine, maar belangrijke toevoeging, Heineken’s unieke A-gist. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de ultiem verfrissende smaak van Heineken. Met diezelfde smaak wint Heineken in Parijs in 1889 een ‘Diplome de Grand Prix’ op de Wereldtentoonstelling.” 

 

Reacties op dit artikel (1)

Avatar

Arno Peperkoorn

(14 februari 2017, 13:32)

Uniek dat Heineken er voor kiest Gerard Heineken centraal te zetten.
Deze pure ondernemer wordt vaak, ten onrechte, vergeten/expres verzwegen.
Het boek: Gerard Heineken. De man, de stad en het bier - Annejet van der Zijl.. Is een absolute aanrader voor een ieder die graag geïnspireerd raakt door ondernemers verhalen.

Dit is een bijdrage van

TBWA

Partner

Voor grote merken en merken die groot willen worden.

Lees meer over TBWA
Meer van deze partner