door UM Amsterdam, partner | 12 juni 2017, 15:55 in Media
E-Commerce

Jumbo.com: Snel besteld, Snel thuisbezorgd

UM-amsterdam, partner | 12 juni 2017, 15:55

Challenge
Jumbo heeft een grote groeiambitie als het gaat om e-commerce. Daarom heeft Jumbo begin 2016 het startsein gegeven voor de uitrol van de Jumbo Bezorgservice

Doelstelling
zorg voor meer klanten op Jumbo.com, waardoor een blijvende omzetgroei wordt gerealiseerd.

Better Science
Nederland raakt steeds meer gewend aan online winkelen. Maar als het op boodschappen aankomt, doen de meeste mensen hun boodschappen nog gewoon in de supermarkt.
Dit gebeurt vanuit routine, maar ook omdat men denkt dat online boodschappen doen veel tijd kost en veel gedoe is.
Om nieuwe klanten te werven voor Jumbo.com, moeten we deze drempels wegnemen met een zeer eenvoudig en snel bestel-/afleverproces. Daarom komt Jumbo met de propositie “snel besteld, snel thuisbezorgd”.
De snelheid en eenvoud moeten ervoor zorgen dat er steeds vaker wordt besteld via Jumbo.com: het moet een nieuwe routine worden.

Better Art
Met de slimme, geïntegreerde campagne laat Jumbo heel Nederland zien en ervaren hoe makkelijk je je boodschappen bestelt via Jumbo.com of via de Jumbo-app en hoe snel je ze vervolgens in huis hebt.
Max Verstappen – met wie Jumbo al jarenlang een sponsorrelatie heeft – gebruiken we in de campagne als metafoor voor snelheid. De scanner in de app, waarmee je in een handomdraai je hele boodschappenlijstje scant en bestelt, is het bewijs voor eenvoud.

We hebben gekozen voor een drietrapsraket:

1. SEE
In deze fase draait alles om snelheid. Het bereik is breed, zodat iedereen in Nederland dit weet. De belangrijkste middelen zijn de TV-commercial, online video, social- en display advertising.

In film zien we Verstappen met z'n F1 bolide razendsnel boodschappen aan huis bezorgen bij het Jumbo-gezin. Zo laten we Nederland kennismaken met de nieuwe bezorgservice.

2. THINK
Met online middelen laten we mensen zien en ervaren dat online boodschappen doen heel makkelijk is met de nieuwe scanfunctie in de Jumbo-app.

We hebben een uitgekiende online campagne opgezet, gericht op subdoelgroepen. Met dynamische creaties tonen we elke subdoelgroep een relevant productaanbod, op het juiste moment en de juiste locatie (via programmatic buying). De verschillende banners linken naar verschillende landingspagina’s.

3. DO
De personen die in de think-fase een bezoek gebracht hebben aan Jumbo.com, converteren we in de do-fase met een incentive. Met een limited edition miniatuur van de Verstappen F1-raceauto,  als gratis premium bij besteding vanaf €80, activeren we om te bestellen. We jagen dit aan met een tag-on op TV en online advertising. Ten slotte zorgen we voor nieuwswaarde en rumoer met een virtuele scansupermarkt in een Utrechts bushokje in combinatie met een lokale outdoor-campagne. Via printadvertenties en productcode-stickers (in voorraadkast of op koelkast) zijn de meest relevante producten op logische plekken snel te scannen voor iedereen.

Better Outcomes
We zien een sterke omzetgroei tijdens de campagne, waarbij de weekomzet gemiddeld 43% hoger is; door nieuwe klanten op Jumbo.com én een hogere gemiddelde besteding.

De campagne heeft nu al de volgende awards gewonnen: SAN Retail, SAN BRANDING 360 en een DIA AWARD.

CASEVIDEO:

 

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

UM Amsterdam

Partner

Meer van deze partner