door FD Mediagroep, partner | 13 april 2017, 11:40 in Media

Wat is BNR-geel? Maak kennis met de persona’s Daphne en Erik.

FD Mediagroep, partner | 13 april 2017, 11:40

BNR Nieuwsradio is voor Daphne en Erik. Zij zitten in de harten en hoofden van de BNR-redactie. Daphne en Erik hebben specifieke luisterbehoeften waar de BNR-redactie rekening mee houdt in de keuze van nieuwsitems. Niet al het nieuws is geschikt voor BNR Nieuwsradio en niet al het nieuws is interessant voor Erik en Daphne. Scherpe journalistieke keuzes zorgen voor relevante content voor de luisteraars en bezoekers van BNR.

Persona’s
Daphne en Erik zijn hoogopgeleide, ambitieuze, hardwerkende, ondernemende professionals. Nieuws is voor hen need-to-know in hun dagelijks leven. Ze willen geïnformeerd zijn en voorop lopen. Ze luisteren intensief naar de radio (vaak onderweg) en volgen de trends van nu. Daphne en Erik willen geen frustratie, negatieve berichten of uitgekauwd nieuws. Ze willen wél positieve berichten, bruikbare ideeën, oplossingen, inspiratie, analyse, originaliteit, lachen, grenzen verleggen, kennis over macht en succes, leren van mislukken en opstaan, diepgang en voorsprong.

Kenmerken
Daphne en Erik besteden relatief veel tijd aan media en ze zijn actief op social media. Tijdens hun vakanties gaan Daphne en Erik buiten de gebaande paden, maar niet heel experimenteel. Ze reizen drie keer per jaar en maken daarbij ook stedentrips. Ze hebben behoorlijk wat geld te spenderen. Ze gaan naar Azië en Amerika, maar ook naar de Balkan of exotische eilanden. Ook op vakantie blijven Daphne en Erik hun mail checken en hun ervaringen delen via social media. In hun werk zijn ze leidinggevend, specialistisch of adviserend. Naast hun baan besteden ze tijd aan hun vrienden, familie en (jonge) kinderen, studie en persoonlijke ontwikkeling, sport en gadgets. Kortom, het zijn drukbezette mensen, zowel zakelijk als privé.

BNR-geel
De redacteuren van BNR doen hun uiterste best om Daphne en Erik te verbazen, te verrassen en te verwonderen. Ze maken het nieuws zo persoonlijk mogelijk. Met commentaar van ervaren deskundigen. Niet al het nieuws is geschikt voor BNR Nieuwsradio. Daarom zijn er vijftien BNR-domeinen geformuleerd: nieuws, innovatie, wetenschap, onderwijs, technologie, mobiliteit, duurzaamheid, infrastructuur, ondernemen, management, economie, juridische zaken, media, lifestyle en politiek. Deze onderwerpen zijn BNR-geel en relevant voor Daphne en Erik.

Selectief bereik
En tot slot nog een luister-tip. BNR-columnist Marianne Zwagerman maakte een scherpe column over selectief bereik en de kracht van het geschikte umfeld. Luister het terug. 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

FD Mediagroep

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner