Scherpe blik voor vakprofessionals

Gedreven vertelt media entrepeneur Ruud Bakker over ontwikkelingen in de vakuitgeverij. Hij is oprichter en directeur van B+B Vakmedianet, een jonge en succesvolle uitgeverij, die zich richt op zo'n 10 verschillende vakgebieden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

"Informatie voor vakprofessionals komt steeds meer beschikbaar via het internet. Dit heeft met name de laatste jaren een enorme impact gehad op het uitgeven van business tot business informatie. De grootste verandering is wel dat deze professionals, die vaak hoog opgeleid zijn, hun zoektocht naar informatie heel anders beginnen. Vroeger hadden zij hun vaktijdschrift en zochten ze informatie op in vakliteratuur. Tegenwoordig beginnen professionals hun zoektocht naar informatie in Google en van daaruit gaan zij door naar websites van uitgevers of andere bronnen. Hier kunnen ze meer lezen of een antwoord vinden. Of ze vinden de weg naar een consultant als hun vraag heel specifiek is."

Tussen Google en consultant
"De positionering van Vakmedianet is gebaseerd op deze zoektocht. Vakmedianet biedt oplossingen tussen Google en de consultant in. Google geeft 3,6 miljoen antwoorden of zo, een consultant één op maat en wij willen als uitgeverij 10 of 20 relevante antwoorden geven

Meer weten lezen over de positionering van Vakmedianet? Lees verder op

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →