650 duizend gesprekken na SIRE-campagne

SIRE wilde in de campagne van eind juni vorig jaar het taboe op psychisch ziek zijn aan de kaak te stellen. Dit zijn de resultaten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SIRE stelt in een persbericht dat het erin geslaagd is om het taboe op psychisch ziek zijn te doorbreken.

De campagneresultaten zijn in kaart gebracht door onderzoeksbureau Blauw Research:

  • 76 procent van de Nederlanders heeft de campagne gezien
  • De campagne wordt beoordeeld met een 7,2
  • 16 procent van de mensen die de campagne kent, zegt &;enige vorm van actie&; te hebben ondernomen
  • 7 procent heeft over het taboe gesproken met personen mét een psychische aandoening: dat zijn ruim 650.000 gesprekken
  • 80 procent vond de campagne duidelijk
  • 75 procent vond de campagne geloofwaardig
  • 69 procent vond het een relevante campagne
  • Meer dan de helft oordeelde dat de campagne hen iets nieuws vertelde
  • 57 procent vond de campagne een eyeopener

Pim Slierings, directeur SIRE, is content met de resultaten: &;Aangezien het agenderen van verweesde onderwerpen ons voornaamste doel is, zijn we blij met dit oordeel. Het betekent dat we als stichting iets onder de aandacht hebben gebracht waar veel mensen niet eerder bij stil hadden gestaan. Het was niet eenvoudig de juiste toonzetting te vinden om het onderwerp onder de aandacht te brengen. We wilden mensen duidelijk maken dat het beter is om met mensen die een psychische aandoening hebben te praten dan over hen. Door mensen die zelf met een psychische aandoening kampen, de ervaringsdeskundigen, aan het woord te laten, blijken we erin geslaagd de boodschap bij het grootste deel van de Nederlanders goed over te brengen.&;

Dit zijn twee van de commercials bij de bewuste campagne:

 

Klik voor de credits van deze SIRE-campagne.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie