Gouden Loeki naar John Doe's Olli

Feyenoord-fans hebben massaal gestemd op de Olli-commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Gouden Loeki is in de Gashouder in Amsterdam uitgereikt aan John Doe/ASR en Diergaarde Blijdorp. De commercial kreeg de meeste stemmen van het publiek. Dit werd vooraf al flink aangejaagd via de fanpage van Olli

ASR-Diergaarde Blijdorp &;Olli&; van John Doe (Regie: Hein Mevissen)

Volgens Ster-directeur was het een spannende strijd. Verzekeraar a.s.r. was in hoofdsponsor van Feyenoord en gunde Diergaarde Blijdorp een deel van dat seizoen de plek van hoofdsponsor op het voetbalshirt. Giovanni van Bronckhorst en zijn zoontje speelden, naast de nieuw gecreeerde mascotte Olli, de hoofdrol in de commercial. 

De overige genomineerden waren: 

Volkswagen &;Das Hund&; DDB (Regie: Mattias Schut, Czar)

Gamma &;Baby&; TBWA\Neboko 

Campina &;Judo meisje&; TBWA\Neboko (Regie: Ismael, Pink Rabbit)

Toyota &;Opa en oma&; Launched Amsterdam


De eerdere Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010) en T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011). In 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar.
 
De opbrengsten van de stemmen doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM. Het bedrag wordt vrijdagmiddag 20 december bekendgemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie