Hamelinck: 'Creatief moet juist afstand tot een merk hebben'

Video - Peter Hamelinck (nu Y&R) is er na zijn ervaring bij G-Star van overtuigd dat creatieven in dienst van een merk meestal niet tot hun recht komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de nieuwe Reclamegasten interviewt Elian Wils (Big Shots) Peter Hamelinck, die recent de overstap maakte .

Hamelinck spreekt voor het eerst over zijn overstap en neemt een duidelijk standpunt in de discussie over creatieven die in toenemende mate rechtstreeks voor of in dienst van opdrachtgevers werken. &;Ik denk dat het niet de toekomst heeft. Als creatieven dichtbij de boardroom zitten is dat goed, maar een creatief heeft waarde als hij afstand heeft. Een outsider kan met zijn vuist op de tafel slaan en zeggen: &;dit moeten jullie echt niet doen.&;&;

Hamelinck laat aan de hand van voorbeelden zien wat hem beweegt en inspireert. Bekijk de video (inclusief toegift aan het einde):


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie