Vuilniscampagne stinkt

Fantastisch idee om het ondankbare beroep van vuilinisman in het zonnetje te zetten. Met een sympathieke campagne wordt dat gedaan. Door een raamposter met daarop een authentieke vuilnisman kun je de schoonmakers van de buitenruimte bedanken. En een fiets winnen, maar dat is bijzaak. Overal lachen ze je tegemoet: die mannen verdienen het, zoiets stemt blij. Dat effect had het op mij, totdat ik vandaag de bittere waarheid hoorde. We worden genept!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het blijkt te gaan om modellen. Fris uitziende types die nog nooit een vuilniswagen hebben volgestouwd. Wat een treleurstelling. En nee, de namen zijn natuurlijk ook bedacht door het reclamebureau.

AUTHENTIEKE COMMUNICATIE! Een woordvoerder van de reinigingsdienst kwam er in 'Kort Amsterdams' van AT5 botweg voor uit. Ja, het zijn modellen, maar we reinigen professioneel, dus dat geldt dan ook voor onze foto-opdracht en de inzet van modellen. Trouwens met 900 reinigers zou het ook heel lastig zijn om er een paar uit te zoeken. Ammehoela, wat een onzin en wat een ontkenning van de gehele gedachte dat je de mensen die het werk doet ook in het zonnetje zet voor hun werk. En elke vuilnisman weet dit, want nee deze mensen hebben we nooit op de vuilstort gezien!

Ik heb mijn poster in ieder geval in de papierbak gegooid!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie