Talpa Network werkt samen met topsector Creatieve Industrie rond data gedreven creatie

Het doel is data zodanig te ontsluiten dat creatieve professionals de consument met relevante content weten te bedienen.

Talpa Network

Talpa Network gaat de komende jaren met het topconsortium Kennis en Innovatie van de topsector Creatieve Industrie, TKI CLICKNL, wetenschappelijk onderzoek uitvoeren met als doel om data zodanig te ontsluiten dat creatieve professionals de consument met relevante content kunnen bedienen.

Door data van Talpa Network op nieuwe manieren toegankelijk te maken, worden nieuwe inzichten verkregen die helpen bij het ontwerpen van strategieën voor de ontwikkeling van nieuwe content en distributiemodellen.

Door het drastisch veranderde medialandschap hebben organisaties als Talpa Network behoefte aan het verkrijgen van betrouwbare en toepasbare inzichten in de data van verschillende soorten gebruikers, rekening houdend met de autonomie en privacy van gebruikers.

Kennis en Innovatie in de creatieve Industrie
In 2017 presenteerde CLICKNL de nieuwe Kennis- en Innovatieagenda voor de topsector Creatieve Industrie, een van de topsectoren van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Daarbij werd ook de ambitie uitgesproken om een aantal flagshipprojecten te beginnen.

De stap van Talpa is daar één van. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) en John de Mol van Talpa Network ontmoetten elkaar vrijdag bij een werkbezoek aan het bedrijf in Hilversum. Daarbij was er ook aandacht voor de start van het project, wat ondersteund wordt door NWO en de ministeries EZK en OCW.


Meedoen als onderzoeker
Onderzoekers uit verschillende disciplines kunnen zich inschrijven via de website van NWO om mee te doen. Voor het project is een budget beschikbaar van 460.000 euro. Onderzoekers kunnen tot 23 augustus 2018, 14.00u, hun cv’s en motivatie indienen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie