Premium

'Accenture, Omnicom, Publicis One en WPP strijden om account VodafoneZiggo'

De pitch is de tweede ronde in gegaan.

ANP

Bij de partijen die meedoen om het omvangrijke account van VodafoneZiggo zit een opvallende partij: Accenture. Dat melden bronnen aan Adformatie. De pitch bevindt zich inmiddels in de tweede ronde.

De consultancyfirma neemt het op tegen Omnicom, Publicis One en WPP en hun bureaus. Daarmee heeft Accenture een primeur, omdat het ook gaat om de invulling van creatie, media-advies en -buying. Al is niet bekend of VodafoneZiggo voor één of meerdere partijen gaat kiezen.

Woordvoerster Alexis van Liebergen wil alleen kwijt: 'Wij onderzoeken altijd de markt en daarbij zijn wij continu in gesprek met partijen. Zo ook met deze partijen.'

Accenture Interactive (onderdeel van het concern) kondigde onlangs aan ook in Nederland een digital ad buying divisie te beginnen. Er zouden geen plannen zijn voor 'traditionele media-inkoop'.

Meerdere bureaus

Vodafone en Ziggo rondden vorig jaar hun fusie op de Nederlandse markt af en gingen samen als VodafoneZiggo. Wel werkten beide merken nu nog gescheiden met verschillende bureaus.

Vodafone is op creatief gebied klant bij (onder meer) TBWA\Neboko en DDB & Tribal Amsterdam (beiden Omnicom). Ziggo werkt met J. Walter Thompson Amsterdam (WPP).

Voor media is Wavemaker (WPP) het bureau van Vodafone en OMD (Omnicom) van Ziggo. Het is niet bekend of ZiggoVodafone het account wil consolideren bij één of twee bureau

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie