Premium

WPP: Sorrell mag MediaMonks niet overnemen

WPP en Sorrell verwikkeld in juridische strijd rond de acquisitie van het Nederlandse digitale productiehuis.

World Economic Forum door Sebastian Derungs

De internationale strijd om het Nederlandse MediaMonks verhardt. Zowel WPP als voormalige topman Sir Martin Sorrell zoudenMediaMonks willen inlijven, maar inmiddels lijkt er een juridisch gevecht te ontstaan.

Sorrell mág MediaMonks helemaal niet overnemen, claimt WPP. Het Hilversumse bedrijf zou de eerste acquisitie moeten zijn van Sorrells nieuwe communicatienetwerk S4 Capital. Maar WPP's advocaten hebben een brief gestuurd aan de Brit waarin staat dat het juridisch niet kan. Sorrell zou namelijk informatie hebben verzameld over MediaMonks terwijl hij nog bij WPP werkzaam was. 'Een schending van vertrouwelijkheidsafspraken', zegt WPP.

Sorrell zou 'zwaar betrokken' zijn bij het proces om MediaMonks te kopen. Begin dit jaar is er een meeting geweest met het management van het bedrijf, Victor Knaap en Wesley ter Haar.

WPP dreigt met het inhouden van 20 miljoen pond aan ontslagvergoedingen aan Sorrell.

MediaMonks heeft 750 fte en elf kantoren wereldwijd. Volgens ingewijden is het bedrijf momenteel het meest 'hotte' overnametarget in de branche. Er zouden overigens meerdere gegadigden zijn. Volgens Britse media komt er een 'auction', geleid door het Britse Clarity Corporate Finance. 

Betrokken partijen willen niet reageren. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie