Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair

Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair

Ervaring met de hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair en welke koers ze wil varen met het blad open-minded vrouwen.

Hi Marije, rustige zomerstart gehad of gelijk vol aan de bak?

Absuluut vol aan de bak. Flair is een weekblad en tijd om even achterover te leunen en in alle rust plannen te maken voor de toekomst, is er niet. Het is meer een rijdende trein waar je opspringt en waarvan je gaandeweg probeert de koers te wijzigen en je eigen inbreng toe te voegen. Hectische, maar wel enorm leuk.

Wat ga jij Flair brengen als hoofdredacteur?

Flair is een ontzettend mooi merk, maar ook een merk met nog veel potentie. Wij bedienen voor een vrouwentitel een heel grote doelgroep. Namelijk vrouwen tussen de midden twintig en midden veertig die in de randstad én in de provincie wonen, vaak samenwonen of getrouwd zijn, een gezin hebben en parttime werken. De gewone vrouw en daarmee eigenlijk de jongere versie van de Libelle-vrouw. Daar zouden we mijns inziens veel meer gebruik van kunnen maken door nog beter in te spelen op deze doelgroep en Flair als merk op die manier beter in de markt te zetten. Daarmee bedoel ik niet alleen met het blad, maar ook met specials, de site, events, merchandise et cetera. Uiteraard moeten we, omdat we niet kunnen putten uit eindeloze budgetten, daarbij ook creatief zijn en kijken of we kunnen partneren met andere merken om dit te bereiken.

Wat neem je mee naar Flair uit je ervaring bij onder andere Fabulous Mama?

Fabulous Mama heeft de laatste jaren een roerige tijd gekend op het gebied van eigenaren. Zaken waar je als hoofdredacteur natuurlijk weinig invloed op hebt. Het heeft mij geleerd om nog creatiever te denken en te kunnen roeien met de riemen die je hebt. En ik beschik inmiddels over behoorlijk veel doorzettingsvermogen.

Wat zijn de ambities van Flair voor 2019?

In 2019 gaan we het merk Flair nog meer uitbouwen en daarmee een nog groter bereik creëren met al onze kanalen. Flair komt nog dichter bij de lezers, gaat een hechtere vriendschap aan met de Nederlandse vrouw. De uitstraling wordt warmer, vriendelijker en gezelliger, zonder tuttig of stoffig te zijn. En de onderwerpen raken je als lezeres nog meer, omdat ze gaan over vrouwen zoals jij en een inkijkje bieden in hun leven. Hoe doen anderen het? Voor wat betreft hun financiën, maar ook in relaties, in bed, in vriendschappen, op reis, in hun interieur… Flair biedt het spreekwoordelijke kijkje in de keuken, perfect voor de lezeres om geïnspireerd te raken, zich over te verbazen of zichzelf juist in te herkennen. Dat lees je terug in het blad en in de specials, maar zie je ook online, op de socialkanalen en in de events die we gaan ontwikkelen.

Wat is volgens jou de ideale mediamix om het beste uit het merk Flair te halen?

Ik denk dat alle kanalen van Flair evenveel aandacht verdienen. Flair is een totaalpakket, waarbij de verschillende uitingen elkaar in alles moeten versterken. Ook daar gaan we in 2019 de focus op leggen.

Wat is het laatste nieuws?

Vanaf nummer 48 ligt er een geheel gerestylede Flair in de winkels. Op naar de kiosk dus!

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →