Ecco wil af van stoffig imago: de schoenen zijn óók hip

Jarenlang staat de fabrikant bekend om zijn functionele stappers. Nu wil Ecco zich ‘rebranden’.

Ecco wil zich profileren als een hip en modebewust merk. Op dit moment staan de schoenen vooral bekend om hun comfort en ergonomie. De samenwerking met De Persgroep en stylist Manon Meijers moet Ecco van zijn stoffige imago ontdoen.

Het van origine Deens schoenenmerk timmert hard aan de weg om zijn ontwerpen onder de aandacht te brengen. Wie een blik op de huidige collectie werpt, ziet dat Ecco, naast sandalen en Gore-tex schoenen, tegenwoordig ook eigentijdse modellen aanbiedt. Meijers gaat deze 'hippe' stappers promoten. De samenwerking is opgericht in samenwerking met UM Studios, De Persgroep Medialab en Studio Beng Beng.

Shoes first

Meijers past bij Ecco omdat haar motto luidt: 'de perfecte outfit begint met schoenen', licht Tobias Vermeiren, strategie consultant bij UM toe. 'Ze kijkt dus altijd eerst naar schoeisel, waardoor de samenwerking geloofwaardig is.'

UM heeft gekozen voor een regionale aanpak, omdat de doelgroep van Ecco zich voornamelijk in de regio bevindt. Maar ook om het lokale netwerk van retailers te bedienen. De regionale titels van De Persgroep lijken, volgens het bureau, hiervoor geschikt.  

Pantoffels

Voor de campagne presenteert Meijers outfits voor een boswandeling en een citytrip. Ze combineert Ecco's met kleding volgens de laatste modetrends. De schoenen lopen volgens haar als pantoffels. Dit moet de kijker erop attenderen dat de aangename stappers wel  degelijk bij een modebewuste outfit passen. 

Ecco-campagne
Ecco-campagne

De campagne, met video- en printcontent, duurt zes weken. Ook gebruikt Ecco de beelden als POS materiaal op de winkelvloer. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie