Campagne voor Letland moet ‘kwaliteitstoeristen’ aantrekken

Het land is een geschikte bestemming voor natuur-, kunst-, en eetliefhebbers.

Letland start een campagne om toeristen aan te trekken. Dit doet het land door zich te profileren als 'groene bestemming'. De actie moet reizigers aanspreken die geïnteresseerd zijn in een lokale ervaring. 

De campagne, georganiseerd door LIAA (Investment and Development Agency of Latvia), is gericht op het promoten van de thema’s: eten, outdoor en kunst. Hiervoor reisden de contentmakers van Mixed Grill, Little Spoon, Moderne Hippies en Professional Wild Child met lokale bewoners door het land.

Kunstzinnige activiteiten
Stefanie Houterman - van der Maas, foodblogger van LittleSpoon, ging op pad met de Letse Katrïna. Zij hebben een bezoek gebracht aan een brouwerij uit 1764, Letse superfoods ontdekt en struinden over lokale markten.

Zoë van Liere, blogger van Professional Wild Child en Moderne Hippies, heeft een roadtrip gemaakt met haar Letse reisbuddy Sibilla. Hun roadtrip ging langs de kust, moerasgebieden, groene bossen en steile kliffen. En Marco Démoet van online cultureel magazine 'Mixed Grill' ontdekte Riga samen met de lokale Agnese in Hollandse stijl: op de fiets. Zij hebben kunstzinnige activiteiten ondernomen. 

Little Spoon

G-spot

Letland is niet de eerste Baltische Staat die een campagne voor toeristen opgericht, ook de hoofdstad van Litouwen, Vilnus, maakte afgelopen zomer een opvallende campagne in de vorm van een reeks video's en een billboard.

Op de poster is een vrouw op bed te zien. Zij grijpt sensueel de lakens vast met daarop een kaart van Europa. De volgende slogan prijkt op de poster: ‘Niemand weet waar het is, maar als je ‘m vindt, dan is het geweldig. Vilnus, de g-spot van Europa.

Vilnus

De video's zijn in dezelfde trant: diverse vrouwen hebben zichtbaar seksueel genot bij het denken aan Vilnus. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie