Triple nieuwe technisch partner eDivisie

Tool met artificial intelligence en image recognition wordt uitgerold voor betere analyses.

Techorganisatie Triple is de nieuwe technisch partner van de eDivisie, de gamevariant van de Nederlandse Eredivisie. Triple heeft een tool ontwikkeld, waarmee alle video’s van de eDivisie geanalyseerd worden door middel van artificial intelligence en image recognition. Op deze manier kan er extra data worden gehaald uit FIFA 19 wat voorheen niet mogelijk was. Met deze data kan bijvoorbeeld gekeken worden welke speler in vorm is en hoe goed hij speelt ten opzichte van zijn concurrentie. Naast Team Gullit en Esports Club, is dit het derde wapenfeit in esports dit jaar voor Triple.

Opzet competitie

In de eDivisie strijden de 18 Eredivisieclubs om het landskampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team. De eDivisie-wedstrijden zijn wekelijks te zien op FOX Sports en YouTube. Net zoals de voorgaande edities is er een PlayStation 4- en Xbox One-competitie. De eerste seizoenshelft wordt op de PlayStation gespeeld en de tweede helft op de Xbox.

De competitie is overigens veranderd naar een opzet van drie poules met zes clubs per poule, een play-off fase en een knock-out ronde. Aan het einde van het seizoen spelen de winnaar van de PlayStation-competitie en de winnaar van de Xbox-competitie om het algehele landskampioenschap. Het is wereldwijd uniek dat alle Eredivisieclubs een of meerdere e-spelers leveren die hen vertegenwoordigen.

Naar het digitale speelveld

‘In het veldvoetbal verzamelen organisaties zoals OPTA Sports al jaren extra data uit voetbalwedstrijden’, vertelt Corné Dubelaar, co-founder van Esports Club en founder van de eerder dit jaar gelanceerde FIFA-academy Team Gullit. ‘Het werd tijd dat deze slag ook gemaakt wordt op de digitale voetbalvelden. Dit is een mooie eerste stap en laat zien dat wij in Nederland op dit gebied, samen met de Eredivisie, voorop lopen in Europa.’

Marc Rondagh, Business development Manager bij de Eredivisie CV: ‘Voor de gamers is dit een nieuwe manier om hun eigen spel beter te begrijpen en zodoende hun niveau te verbeteren. Als eDivisie proberen we met een uitdagende competitie, slimme samenwerkingen en innovatieve oplossingen onze gamers zo goed mogelijk te ondersteunen om internationaal uit te blinken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie