Ga aan de slag met je eigen online personalisatie strategie

Online personalisatie is de volgende stap voor marketeers en ondernemers die meer uit hun website willen halen. Maar hoe doe je dat?

Martin van Kranenburg (docent bij Beeckestijn Business School en veelgevraagd spreker op het gebied van online personalisatie, conversie optimalisatie en neuromarketing) houdt zich al meer dan twintig jaar bezig met het spel van 'hoe maak je van een zoeker een boeker'.

Martin stelt dat het doel - mensen verleiden om een aankoop te doen - in die jaren niet is veranderd. ''De tools om het doel te bereiken, schieten daarentegen als paddenstoelen uit de grond. Veel marketeers zoeken hun toevlucht in de techniek, maar dat komt pas later. Draai het om. Breng eerst je doel in kaart met een online personalisatie raamwerk,'' aldus Martin.

Relevant zijn

Het belang van personalisatie blijkt ook uit een onderzoek van onderzoeksbureau Smart Insights. Zo spendeert 48 procent van de consumenten significant meer als de beleving is gepersonaliseerd. De waarde wordt wereldwijd ook onderschreven door marketeers: 90 procent van de marketingprofessionals gelooft dat personalisatie het instrument van de toekomst is. Daarnaast raakt 74 procent van de consumenten gefrustreerd van nutteloze content.

Zelf een online personalisatietraject starten?

Ben je benieuwd naar hoe je zelf een online personalisatietraject kunt starten? Misschien is de nieuwe training Online Personalisatie bij Beeckestijn, gegeven door Martin van Kranenburg, dan wat voor jou! Tijdens deze training bespreekt Martin de vele kansen en valkuilen en geeft hij marketeers volop munitie om van een zoeker een boeker te maken. Lees hier meer over deze training of download de brochure »

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →