Marion Koopman (Vea): 'Waarom niet in alle briefings de vraag: heb je nagedacht over stereotypering?'

Podcast Connect – #017 met Marion Koopman, ceo Greenhouse Group en voorzitter van de VEA.

Hoe kan het dat een vrouwelijke ceo van een erg hard groeiend online marketingbureau met een “Agile Manifesto” ook leiding geeft aan het voormalige old boys network de VEA, de vereniging van toonaangevende communicatieadviesbureaus? Die vraag is heel simpel te beantwoorden. Marion Koopman is gek van de combinatie technologie en creativiteit en daarmee ook enorm succesvol.

Gehoord in de uitzending

'Het landschap van creatief Nederland is enorm aan het veranderen en zit niet alleen op reclame, maar ook op productontwikkeling en allerlei fases in de customer journey.'

'Amazon en Google zijn minder snel ingestapt op voice in Nederland dan ik had verwacht.'

'De missie van de VEA is “future proofing agencies”. Dus dat de bureaus klaar zijn voor de uitdagingen die de toekomst geeft.'

'Veel mensen weten niet dat de VEA de Effie naar Nederland gehaald heeft.'

'Waarom eisen we niet dat onder iedere briefing er een regeltje komt: “Heb je nagedacht over stereotypering?“'

'Je moet als bureau steeds meer de inspirator en vernieuwer worden. Die verantwoordelijkheid heeft een bureau meer dan ooit.

'Artificial Intelligence in creatie is een ontzettend gave ontwikkeling waar we nu mee bezig zijn. Als je dat ziet, dat is echt geweldig.'

Connecten met Marion

Stuur haar een invite op LinkedIn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie