TomTom kiest Lewis voor communicatie over nieuwe strategie met zelfrijdende auto

Accountnieuws, Mercedes-Benz kiest Clipit, Jeugdfestival Boekids neemt Smith Communicatie in arm, Lewis gaat koers toekomst TomTom doen.

123rf Dennizn

TomTom  heeft na een intensief pitchproces gekozen om samen te werken met  Lewis. Het internationale bureau zet een communicatiestrategie uit in het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

In januari 2019 liet TomTom weten dat de routekaarten die het zelfrijden mogelijk maken al bij ruim een half miljoen autonome voertuigen van verschillende fabrikanten zijn geïnstalleerd. Eén van de taken van Lewis is ervoor te zorgen dat de rol die TomToms technologie bij de toekomst van autorijden speelt, net zo bekend wordt als de navigatiesystemen.

Greg Morrison, Head of PR bij TomTom:  'We hebben een sterke naamsbekendheid, maar zijn genoodzaakt om TomTom te herpositioneren om in te spelen op de toekomst van smart mobility en zelfrijdende auto’s. De inzichten, strategie en creativiteit die het Lewis-team presenteerde, was precies wat we zochten en we kijken ernaar uit om samen te werken.”

Vera Kops, algemeen manager van Lewis Nederland, vindt het een eer  om het nieuwe verhaal van TomTom te vertellen. 'Hoewel het bedrijf nog steeds miljoenen navigatiesystemen verkoopt, is de toekomst van TomTom in de enterprise en automotive sector nog veel interessanter.'

Mercedes-Benz kiest Clipit voor mediamonitoring

Meer autonieuws: Mercedes-Benz heeft Clipit gekozen voor in media monitoring en intelligence in de Benelux. Clipit werkt al sinds 2010 voor Mercedes-Benz in Nederland, de uitrol naar Benelux komt voort uit een aanbesteding met zes andere mediamonitoringbureaus.

Clipit meldt dat  naast Mercedes-Benz, 90 nieuwe opdrachtgevers het bureau hebben ingeschakeld dit jaar, waaronder DDMA, Sociale Verzekeringsbank en LVB. Samenwerkingen met o.a. Swinkels Family Brewers, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en DSM in Nederland werden opnieuw verlengd.

Boekids kiest Smith Communicatie

Het Jeugdfestival Boekids, het festival dat kinderen en (jong)volwassenen stimuleert, enthousiasmeert en uitdaagt om literatuur te ontdekken, gaat samenwerken met het Haagse PR- en communicatiebureau Smith Communicatie om hun zichtbaarheid te vergroten.

Smith Communicatie zal  de nieuwe koers van Boekids op grotere schaal uitdragen en de naamsbekendheid op regionaal en landelijk niveau vergroten onder jongeren en hun ouders.

Het evenement heeft vandaag aangekondigd flink uit te breiden. Zo presenteert Boekids University van 7 tot en met 10 mei een reeks colleges van onder andere André Kuipers in het Museon. Daarnaast krijgt het festival een extra festivalavond, genaamd Boekids UP gericht op jongvolwassenen .

De komende editie van Boekids festival vindt plaats op 9 en 10 juni in de Nieuwe Regentes en de Weimarstraat in Den Haag. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie