Kinder (Ferrero) en Ola (Unilever) brengen Kinder Ice Cream op de markt

Het merk Kinder, bekend van choco-producten als Kinder Surprise en Kinder Bueno, verbreedt naar consumptie-ijs.

Kinder Ice Cream
Unilever en Ferrero

Vanaf maart is het Nederlandse consumptie-ijsvriesvak een merk rijker: Kinder Ice Cream. Dat merk was in Frankrijk en Duitsland al verkrijgbaar. De verbreding van het merk uit het portfolio van chocoladegigant Ferrero (onder meer Nutella, Kinder, Ferrero Rocher en Mon Chéri), is mogelijk door een samenwerking met Unilever. De vier nieuwe ijsjes, geïnspireerd op KINDER-chocoladeproducten, zijn ontwikkeld en geproduceerd met Ola.

Nostalgie

Volgens Maayke Brouwer, brand manager ice cream innovations bij Unilever, ziet veel potentie in de productdifferentiatie, omdat het merk Kinder volgens haar bij veel mensen nostalgische gevoelens oproept.

De ijsjes zijn beschikbaar vanaf 11 maart en zijn wisselend (afhankelijk van welk ijsje) verkrijgbaar in het out of home-kanaal, en/of supermarkt.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Kinder Ice cream Is dat ijs zonder suiker?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Scato van Opstall
"Verder werken we er voortdurend aan om de hoeveelheid calorieën in onze ijsjes te beperken en bevatten bijvoorbeeld al onze kinderijsjes slechts 110 calorieën of minder per portie." Zal waarschijnlijk niet voor deze 'Kinderijsjes' gelden, als ik de plaatjes erbij zie. (BRON: https://www.unilever.nl/merken/food-and-drink/ola.html). Business as Usual. Ondertussen stijgen de obesitas en jeugdiabetesgrafieken vrolijk door.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie