Mediaxplain reageert verontrust op geruststellende e-mail Storm Digital

Deze brief verstuurde Mediaxplain naar aanleiding van de overname van Storm Digital door Accenture Interactive.

Beste Tom,

We kennen elkaar niet maar afgelopen vrijdag ontving ik een mail van je over de overname van Storm Digital. Althans zo leek het. Allereerst wil ik je feliciteren met de overname van Storm Digital. Een mooi bedrijf dat Accenture ongetwijfeld gaat helpen om een nog serieuzere positie in het Nederlandse bureaulandschap in te nemen.

En daar wringt gelijk de schoen. Na de eerste zin blijkt uit de mail dat de overname niet de reden is dat we dit bericht ontvingen. De kern van je betoog is namelijk dat Accenture Media Management heus wel integer en transparant is en dat wij ons als bureau nergens zorgen over hoeven te maken. En klein citaat: “Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we nooit zowel de adverteerder als de uitgever tegelijkertijd vertegenwoordigen en we handelen altijd als vertrouwenspartner voor onze klanten.”

Bureaus zijn in deze redenatie kennelijk niet relevant…

Beste Tom, ik moet bekennen dat ik het niet helemaal geloof. In het verleden is overtuigend aangetoond dat advies en controle in één hand niet zo goed werken (je weet wel, dat spreekwoord van die slager en zijn vlees…). Ik word daarbij altijd een beetje achterdochtig als partijen heel hard roepen dat ze te vertrouwen zijn. Daarvan hebben we inmiddels voorbeelden te over. Zo bleek KPMG toch niet zo netjes op het moment dat ze heel Amstelveen volbouwden. En ook bleek deze week wederom dat ondanks alle UBO formulieren die je bij ING moet invullen, de ING zelf toch niet zo fris is als het gaat om witwaspraktijken. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Naast niet nagekomen protocollen of lekkende Chinese Walls, acht ik de kans dat Accenture Media Management een klant-bureaurelatie van Accenture Digital zal mogen evalueren nihil. En ik geloof al helemaal niet dat er een kans is dat daar een vernietigend rapport over Accenture Digital uit zou kunnen rollen. Laten we transparantie in onze markt nu niet wéér laten vertroebelen door ons achter NDA´s, beleidsregels en firewalls te verschuilen. Gewoon niet doen is daarbij het enige overtuigende.

Mijn advies is daarom: maak een keuze. De ontwikkeling die Accenture Digital op dit moment laat zien, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Maar als Accenture besluit een bureau te worden, stop dan met bureaus te matchen, controleren of evalueren. Of, en dat is misschien wel een beter idee, laat dan een onafhankelijke partij waar nodig de klant-bureaurelaties van Accenture Digital onder de loep nemen.

Ik beloof je dat we dat eerlijk en integer zullen doen. Heus, echt waar.

Met vriendelijke groet,

 

C.C. Hage

Mediaxplain*


Hieronder de brief waarop Mediaxplain reageert:

De e-mail van Tom van Esser

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Bart Manders
Dank voor je mooie brief.

De klanten van Accenture Media Management en Accenture Digital zullen toch zelf wel een mening hebben en kunnen besluiten of ze wel of niet zaken met hen willen doen?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Diederik Breijer
Een eerlijke en terechte reactie van CC.

Gr. Diederik
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Tom van Esser
Beste Chris Coen,

Jij bent superrelevant, excuus als ik dat voor jouw gevoel onvoldoende heb erkend. Een openbare reactie op mijn e-mail stel ik op prijs, dank daarvoor. Echter ben ik ook per directe e-mail en natuurlijk telefonisch bereikbaar om dit verder te bespreken. Of kom eens langs voor een kop koffie, we leggen de rode loper voor je uit.

Hartelijke groet, Tom
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Thijs Muller
'Super' onsportief, een dergelijke reactie richting een onafhankelijk bureau dat de ballen heeft het geluid uit de markt met een rechtvaardige knipoog te vertalen. Laten we 't vooral boven de spreekwoordelijke gordel houden, in onze business!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie