Philips keert terug als hoofdsponsor PSV, samen met nog vier grote bedrijven

ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten trekken samen op als Metropoolregio Brainport Eindhoven.

Spelers van de landskampioen dragen volgend seizoen shirts met Metropoolregio Brainport Eindhoven. Onder die naam werken vijf grote bedrijven uit de regio samen: ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten. Samen willen ze de regio prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie.

Technologieregio

Henk Valk, CEO Philips Benelux: ‘Alle bedrijven in de regio bouwen mee aan het merk Brainport Eindhoven als innovatieve top-technologieregio van wereldformaat. We delen daarbij één grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent. Daarnaast willen we investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners, zodat we de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio kunnen versterken.

Het gaat om een deal voor onbepaalde tijd. ‘Er zullen bedrijven bij komen en misschien bedrijven af gaan'', zei commercieel directeur Frans Janssen van PSV. Hij wilde niet zeggen hoeveel geld de club jaarlijks ontvangt. Janssen onthulde wel dat het ‘substantieel meer'’ is dan de huidige hoofdsponsor Energiedirect.nl, die jaarlijks 6 miljoen euro betaalt.

Evenveel geld

De energieleverancier verving drie jaar geleden Philips als hoofdsponsor. Energiedirect.nl liet PSV vorig jaar al weten dat het in de zomer van 2019 stopt als belangrijkste geldschieter. De naam van het bedrijf verhuist na dit seizoen, voor een lager sponsorbedrag, naar de achterkant van het PSV-shirt.

De vijf bedrijven die de nieuwe sponsordeal dragen, leggen volgens Janssen allemaal evenveel geld in. ‘Eendracht maakt macht, we versterken elkaar en helpen elkaar in moeilijke tijden’, zei de commerciële man van PSV.

In de afgelopen maanden zijn er al projecten ontwikkeld die zijn gebaseerd op het nieuwe partnership. Zo heeft PSV een vitaliteitsprogramma onder de naam van PSV+, waarvan medewerkers van ASML gebruikmaken. Met Jumbo wordt samengewerkt in het Foodcoach- programma. Philips en PSV vinden elkaar op gezondheid en innovatie.

Het internationaal promoten van het vestigingsklimaat voor techbedrijven is voor High Tech Campus Eindhoven een voornaam thema in de samenwerking. VDL wil onder andere de marketing slagkracht van PSV benutten om het werken in de techniek te stimuleren.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Peter Apeldoorn
Sterke merknaam. Na 6 keer lezen begrijp je nog niet wat er staat... Metropoolregio... etc. Wie verzint zoiets. Dat wordt niet wat qua branding.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie