Tranen vloeien nog altijd rijkelijk bij reprise ‘Waarom wachten’ van Dela

Het is alweer 7 jaar geleden dat Dela ‘echte emotie’ in de reclame bracht. Anno 2019 trekt het concept evenveel tranen.

Waarom wachten met iets moois zeggen
Dela

Het was destijds een noviteit. Dela kwam in het najaar van 2012 met levensechte getuigenissen van mensen die iets moois tegen een ander zeiden, en bracht daarbij ook de echte emotionele reacties daarop in beeld. Het idee kwam tot ontwikkeling in de driehoek Dela (onder aanvoering van cmo Martin Kersbergen), de gebroeders Welling van Wefilm en Ogilvy (Darre van Dijk). Op 18 mei, in de zendtijd rondom het Eurovisie Songfestival, startte een reprise van ‘Waarom wachten’ anno 2019 (productie nog altijd Wefilm, reclamebureau nu: Greenhouse). Dit is de film. (Kleenex-alert.)

Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan?

Mooie reacties

Algemeen directeur van Dela, Edzo Doeve, zegt dat de boodschap nog altijd even actueel is. ‘Tijdens een uitvaart worden vaak de mooiste woorden uitgesproken voor mensen die er niet meer zijn. Mooie woorden die het waard zijn om veel eerder te worden gedeeld. Dat hier weinig voor nodig is, dat het op allerlei manieren kan en iedere keer weer zulke mooie reacties oplevert, dat is wat Dela wil laten zien.’

DELA voor elkaar Dochter en ouders (eerste serie)

Spin-off op tv

Het concept is in de afgelopen jaren niet actief ondersteund door Dela. De eerste commercials liepen in 2012 en 2013 en in 2014 kwam er een tweede serie gelijksoortige commercials. In 2015 verbreedde Dela het idee naar ‘Wat ik je mee wil geven’, waarin ouders zelf het ruwe materiaal leverde door te filmen rond de geboorte van hun baby. In 2015 kwam er een televisieprogramma (op SBS6, gepresenteerd door Jochem van Gelder), maar daar kwam geen vervolg op.

DELA voor elkaar - Leo en Fie (tweede serie)

Studio

Het grootste verschil tussen toen en nu is dat de nieuwe commercial is opgenomen in een studiosetting. (Zie ook making-of onderaan.)

coöperatie DELA - Lieve Rio, wat ik je mee wil geven

Campagne

De uitingen worden onder meer getoond op televisie, in de bioscoop, via sociale media en online. Op de website dela.nl/voorelkaar staan inspirerende voorbeelden, worden de verhalen achter de films verteld en tips gegeven om zelf mooie woorden te gaan delen.

Credits

Verantwoordelijk bij klant – Edzo Doeve
Strategie/Concept/Creatie – Greenhouse, Ralf van Lieshout, Tim Schellekens en Floris van den Elshout
Productiemaatschappij - Wefilm, Bas Welling, Beau van Assem, Joeri Holsheimer (regie)
Media – Greenhouse en MediaValue, Thijs van den Heuvel en Hans Warnaar

Making of Waarom wachten 2019

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Jean paul
Een vervolg op een eerder succesvol concept is toch altijd een beetje creatieve armoede. One trick pony. Waarom wachten met ... het maken van eem vingerafdruk ;)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans Voorn
Hi Jean Paul,

Dat begrijp ik dat je dat zegt. Persoonlijk vind ik het altijd juist gaaf om te zien dat een Centraal Beheer een serie lang volhoudt en vind ik het jammer dat de meneer van de AH er niet meer is...

Groet,
Hans Voorn
DELA
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Smith Sloth
I still see your shadows in my room https://kodi.software/ Can't take back the love that I gave you
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Mete Limux
It's to the point where I love and I hate you
And I cannot change you so I must replace you (oh) https://dltutuapp.com/tutuapp-download/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie