HMI voorziet daling radiobestedingen

Het Media Instituut verwacht voor 2001 voor het eerst een daling van de radiobestedingen met zo’n 6 pct, tot (netto) 513 miljoen gulden. Dat blijkt uit het rapport Radio in beeld 2001, dat deze week uitkwam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tot en met topjaar 2000 namen de bestedingen gestaag toe. De daling wordt veroorzaakt door de afnemende groei van de economie en de onzekerheid die is ontstaan over de economische vooruitzichten na de aanslagen in de VS. De bruto bestedingen (bestedingen inclusief kortingen) vertonen hetzelfde patroon: tot en met 2000 stegen ze tot 683 miljoen gulden; voor heel 2001 verwacht HMI dat de bruto bestedingen rond 642 miljoen uitkomen. In 2000 gaven de radiostations gemiddeld 32 pct korting.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie