Nieuwe media tweede kernactiviteit Endemol

Tv-producent Endemol gaat de komende jaren fors investeren in interactieve televisie en entertainment voor mobiele telefonie en internet. Nieuwe media wordt de tweede kernactiviteit, die in 2005 een omvang moet hebben van minimaal 35 tot 40 procent van de totale omzet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt bestuursvoorzitter John de Mol tegen het FD. Hij heeft hoge verwachtingen van interactieve tv en spelletjes via internet en mobiele telefonie. 'Endemol beschikt over de content en het netwerk om nieuwe media succesvol te kunnen exploiteren. Dat laten de eerste projecten zien.' Op dit moment zet de divisie nieuwe media 50 miljoen euro om, 6 procent van de totaalomzet van Endemol. Het ontwikkelen van een tweede kernactiviteit is nodig, omdat de groeimogelijkheden van tv-productie niet onbeperkt zijn, zegt De Mol. Afgelopen jaar was nog een topjaar voor Endemol. Het resultaat steeg volgens voorlopige cijfers met 60 tot 70 procent tot ongeveer 140 miljoen euro. De omzet van de tv-producent gaat richting 1 miljard euro. Voor 2002 zijn de verwachtingen minder hooggespannen. 'Voor televisie wordt het een lastig jaar. De economische stagnatie drukt de reclame-inkomsten en daarmee de nieuwe budgetten.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie