Communicatiemensen achter Ik haat haat-campagne

Initiatiefnemers van de opvallende oranje 'Ik haat haat'-campagne in de Nederlandse dagbladen vandaag, zijn communicatiemensen die anoniem willen blijven. Opgeroepen wordt om de advertentie uit te knippen en als affiche goed zichtbaar op te hangen om zo een statement te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze hebben de volgende verklaring afgegeven over hun reden om anoniem te blijven: 'De initiatiefnemers van de actie 'Ik haat haat' in de dagbladen zijn enkele mensen, werkzaam in de communicatiebranche, die een grote zorg delen over de huidige ontwikkelingen in de samenleving. En een, meenden zij, goed idee hadden, om daar op zeer korte termijn wat aan te doen. Zij beseffen dat er meer moet gebeuren in Nederland, wellicht dat dit statement van individuele Nederlanders een bijdrage kan leveren.’

De initiatiefnemers willen beslist anoniem blijven omdat zij vinden dat alles moet draaien om de boodschap. Dat is een individuele, die iedereen vrij laat om de tolerantieboodschap al dan niet als poster te behandelen en bij voorbeeld op het raam te plakken. En te blijven, of gaan praten met elkaar.

'Wij willen mensen de gelegenheid bieden via de samenwerkende dagbladen voor mensen die zich willen afzetten tegen gebrek aan tolerantie in de samenleving, tegen haat, om een statement te maken. Daarmee is onze taak volbracht. Wij wensen onszelf dan ook niet in het nieuws te plaatsen om uitleg of commentaar te geven.’

Ten overvloede wordt door de initiatiefnemers benadrukt, zoals ook op de oranje uiting te lezen is, dat ze geen enkel politiek of religieus doel nastreven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie