Onderzoek invloed veranderingen communicatiesector

Het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC), de grafische bond KVGO en het NUV onderzoeken wat de veranderingen in de media- en communicatiesector voor invloed hebben op de benodigde competenties van medewerkers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De organisaties signaleren een verschuiving van taken en rollen in de hele media- en communicatiesector. Willen de branches hun marktpositie behouden dan zullen ook de competenties van de medewerkers moeten veranderen, zo concluderen ze.

’Omdat dit niet vanzelf gebeurt, willen de samenwerkende brancheorganisaties actief bijdragen aan het totstandkomen van passende opleidingsmogelijkheden of HRM-instrumenten. Doel is een adequate competentieontwikkeling bij professionals in de multimediale communicatie-industrie’, melden ze.

Er zijn drie fases in het projectplan: Onderzoek, Ontwikkeling en Implementatie. Kenniscentrum GOC voert het onderzoek uit in nauwe samenwerking met het onderzoeksinstituut TNO-ICT. Het onderzoek wordt mede gefinancierd door een subsidie van het Bedrijfsfonds voor de Pers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie