Sterke omzetgroei entertainment- en mediasector

De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting jaarlijks met gemiddeld 6,4 procent groeien naar 2 biljoen dollar in 2011. De advertentiemarkt stijgt jaarlijks met 5,4 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit voorspelt PricewaterhouseCoopers (PwC) in haar ‘Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011’. Het E&M-rapport stelt dat de sector zich in een duurzame groeifase bevindt.
PricewaterhouseCoopers verwacht dat de bestedingen aan distributie via zogenaamde ‘convergentieplatforms’ - waarin bijvoorbeeld computer en televisie samenkomen - met minimaal 10 procent per jaar groeit en in 2011 meer dan 50 procent uitmaakt van de internationale bestedingen in deze sector.

Volgens het rapport lopen de bestedingen aan digitale en mobiele oplossingen jaarlijks ook met 10 procent op naar 153 miljard dollar in 2011. In dezelfde periode groeit het aantal huishoudens dat op breedband is aangesloten met 300 miljoen tot 540 miljoen abonnees en het aantal draadloze abonnees met 1,1 miljard tot 3,4 miljard.

De wereldwijde advertentiemarkt stijgt in de prognoseperiode jaarlijks met 5,4 procent van 407 miljard in 2006 tot 531 miljard in 2011. Internet blijft het snelst groeiende medium, met een verwachte samengestelde groei van 18,3 procent per jaar tot een niveau van 73 miljard in 2011.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie