Adverteerderssites slecht vindbaar

De online vindbaarheid van de honderd grootste adverteerders van Nederland bij zoekmachines is niet best. Slechts 8 procent blijkt goed vindbaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Search Engine Mediabureau Checkit. Uit de Top 100 online vindbaarheid 2007 blijkt dat 42 procent slecht vindbaar is (vindbaarheidsscore lager dan 50 procent), en dat maar 8 procent goed scoort (vindbaarheidsscore hoger dan 80 procent). Wel is er ten opzichte van 2006 een duidelijke verbetering waar te nemen; in 2006 was namelijk nog 68 procent van de onderzochte organisaties slecht online vindbaar.

De top tien van de best scorende websites ziet er als volgt uit: 1. KPN (94,67%), 2. Jamba (94,27%), 3. Dell Products Europe (91,81%), 4. T-Mobile Netherlands (89,77%), 5. Ministerie van Binnenlandse Zaken (85,10%), 6. Nationale Postcode Loterij (83,46%), 7. SNS Bank (82,64%), 8. Wehkamp (81,01%), 9. Kia Motors Nederland (79,04%) en 10. Ministerie van Defensie (78,43%).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie