Veel impact inhakers Prinsjesdag

De inhaakadvertenties rond Prinsjesdag in de dagbladen hebben de nodige impact gehad. Niet alleen in Den Haag, maar ook bij de consument.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt volgens Cebuco uit de Reclame Reactie Onderzoeken (RRO). Er komt uit naar voren dat inhaakadvertenties aantoonbaar meer aandacht krijgen en ook positiever worden beoordeeld.
Dit jaar hebben ruim 10 adverteerders flink in de Nederlandse dagbladen uitgepakt rond Prinsjesdag. Telegraaf Media Nederland en Cebuco hebben daarvan 3 advertenties aan onderzoek onderworpen: Jumbo, Bolletje en Rijdend Nederland, de lobby van ondermeer Bovag en RAI. De drie dagbladadvertenties waren allemaal een hele pagina full colour.

Reclame Reactie Onderzoek geeft inzicht in de impact van printadvertenties. De resultaten laten zien dat de drie advertenties over de gehele linie uitzonderlijk goed hebben gescoord. Gemiddeld heeft 72 pct van de Telegraaf-lezers naar de advertenties gekeken, waarbij de norm voor 1/1 full colour advertenties 67 pct is. Uiteindelijk blijkt tweederde van de krantenlezers de adverteerder te hebben herkend.

De drie bestudeerde inhaakadvertenties blijken zowel qua advertentiebereik als qua aandacht aanzienlijk meer impact gerealiseerd te hebben in vergelijking met ‘gewone’ 1/1 full colour advertenties. De herkenning van de adverteerder is zelfs 20 pct hoger dan bij de doorsnee kleurenadvertentie.

Ook de likability van de advertenties is hoog. Gemiddeld geven de krantenlezers de inhakers een 7,5 als rapportcijfer, aanzienlijk hoger dan de 6,8 voor een gemiddelde uiting.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie