Pay-off Wc-eend 'beste ooit'

In plaats van een klassieker als 'Even Apeldoorn bellen', 'Biertje?' of 'Bloemen houden van mensen' is de beste pay-off aller tijden 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat maakte de organisatie van de verkiezing, het Genootschap Voor Reclame (GVR), woensdag bekend. De afgelopen maand stemde 46 procent van de 12.500 kiezers op internet op de slogan van de toiletreiniger. Dat gebeurde na een oproep van weblog .

Heinekens' Biertje? eindigde in de verkiezing op de tweede plaats. Het genootschap vermoedt dat de klassieker de prestigieuze titel in de wacht zou hebben gesleept als GeenStijl zich niet met de verkiezing had bemoeid.

De afgevaardigden van Wc-eend toonden zich zeer verbaasd over hun winst. ‘We zijn verbaasd dat we überhaupt genomineerd waren', zei een marketingmedewerker van Wc-eend. Overigens vindt het GVR de slogan over de wc-eend wel een goede keus. ‘Anders was die niet genomineerd', aldus een woordvoerster.

GeenStijl frustreerde twee maanden geleden ook een internetverkiezing van Sire, dat Nederlanders de mogelijkheid gaf het onderwerp van een nieuwe campagne te bedenken (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie