Hyves neemt advertentie-exploitatie in eigen handen

WebAds zal per 1 januari 2008 niet langer advertentieruimte op sociale netwerksite Hyves verkopen. Sinds eind 2005 verkochten zowel WebAds als Hyves advertenties op Hyves.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De belangrijkste reden om de exploitatie in eigen hand te nemen, is volgen Hyves salesmanager Remco Bos dat de netwerksite nu genoeg massa heeft bereikt om de verkoop zelf te doen. Volgens Bos kan Hyves rekenen op een uniek bereik van 4 miljoen Nederlanders. 'We denken dat we adverteerders en bureaus het beste te kunnen bedienen met één aanspreekpunt dat concepten, partnerships en media sales integreert.'

Sinds de zomer werden Wilco Kaasenbrood, account director Adlink, en Remco Bos, commercieel manager van Talpa radio, als sales managers aangetrokken. In totaal bestaat het salesteam nu uit 9 man. Daarnaast kwam Yme Bosma over van Media Republic voor business development en partnerships. Gijs van der Klei blijft verantwoordelijk voor concepten voor adverteerders.

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: 'In de afgelopen jaren kon Hyves zich vooral richten op de ontwikkeling van het product, terwijl WebAds zich concentreerde op de advertentie exploitatie. Het is uiteraard erg jammer, maar een verwachte volgende stap in het groeiproces van Hyves dat zij de advertentie verkoop vanaf 1 januari 2008 helemaal zelf oppakken. We weten dat we niet ieder jaar over het zelfde portfolio kunnen beschikken en zijn daarom altijd bezig ons netwerk uit te breiden met nieuwe titels. Daarbij kijken wij zowel naar gevestigde namen als naar interessante nieuwkomers in de markt, zoals Hyves indertijd.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie