'Trade Marketing Dimension' beste marketingboek

Het boek 'The Trade Marketing Dimension' heeft de PIM Marketing Literatuurprijs gewonnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De auteurs Ron Cijs en Herwin van den Berg ontvingen de prijs dinsdagavond op een presentatie van de drie genomineerden aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Retailstrateeg Cijs en Heineken-marketingdirecteur Van den Berg zijn medeoprichters van de Dutch Trade Marketing Association. Volgens de jury is hun boek over dit specifieke vakgebied 'helder van opzet en vanuit de praktijk geschreven'. De winnaar scoorde vooral op de jurycriteria praktische toepasbaarheid en toegevoegde waarde.
'De groeimotor' van Roland en Rogier van Kralingen scoorde beter op het zwaarst wegende criteria vernieuwing, waardoor het uiteindelijk nog spannend werd. De derde genomineerde, 'Guerrilla Marketing' van Adformatie-journalist Cor Hospes, legde het af tegen de andere twee sterke titels.

Het winnende boek geeft volgens de jury een goed inzicht in de retailwereld 'en hoe daar als marketeer strategisch in te opereren'. Het Trade Marketing Strategy Model kan worden beschouwd als 'een aanwinst voor de marketinggereedschapskist'.

De jury vond het opmerkelijk dat er dit jaar slechts een kleine twintig boeken zijn verschenen die vanuit het Nederlandse vakgebied zijn ontstaan. 'Beduidend minder dan afgelopen jaar', reageert juryvoorzitter Hans Molenaar, die daar grappend aan toevoegt: 'Zou er een correlatie bestaan met het afnemend aantal Nima-examens?'

Zie ook .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie