Consumentenvertrouwen in februari naar dieptepunt

Het vertrouwen van consumenten en bedrijven in de eurozone is in februari gedaald tot een nieuw dieptepunt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat komt door dalende orders en bezorgdheid over ontslagen. Het consumentenvertrouwen daalde naar -33 van een niveau van -31 in januari. Het cijfer komt als een negatieve verrassing, vooraf geraadpleegde economen hadden gedacht dat het vertrouwen ongewijzigd zou blijven. Respondenten maken zich zorgen hun baan kwijt te raken, zo meldt Dow Jones.

Ook onder bedrijven heerst somberheid. In de vertrouwenspeiling werd een nieuw dieptepunt van -36 gemeten. Ondernemers waren vooral pessimistisch over de orderontvangst. De aanhoudende versombering van consumenten en bedrijven kan een indicatie zijn dat de economie van de eurozone de komende maanden nog sterker zal krimpen dan tot nu toe al het geval was.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie