Broodje BlackRock

BlackRock Merrill Lynch heet vanaf vanaf vandaag BlackRock. De naamsverandering werd ondersteund door een korte crossmediale campagne: beleggingsadviseurs kregen een broodje aangeboden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beleggingsadviseurs kregen 22 april een lunchzak op hun bureau, met daarin een unieke code en de URL van de actie: . Op de site konden adviseurs een traiteurwinkel met BlackRock signatuur binnen en kiezen uit zeven broodjes die ieder refereerden aan een beleggingsthema. Dat broodje kon vervolgens belegd worden. En vandaag, op de dag van de naamsverandering, worden de broodjes door heel Nederland bij de betreffende adviseurs afgeleverd.

De site stond drie dagen online en resulteerde in bijna 80.000 pageviews op een zeer gesegmenteerde groep van 2.000 adviseurs. Gemiddeld bekeek men 38 pagina's per unieke bezoeker en verbleef men 5 minuten en 32 seconden op de actiesite. Na 2 dagen hadden ruim 1.500 beleggingsadviseurs hun boterham belegd met BlackRock. Energize tekende voor het concept, de strategie en realisatie van de campagne. Klaas Weima, managing director van Energize: 'De redemptie van de campagne is binnen 36 uur al meer dan 50 procent. Juist de geïntegreerde aanpak blijkt goed te werken.'

De demo van de campagne :

De actie is bedoeld om de naamsverandering van BlackRock onder beleggingsadviseurs bekend te maken. Misa Deurloo en Noortje Driesen van BlackRock: ‘De naamsverandering van BlackRock Merrill Lynch is een hele belangrijke, want per 28 april a.s. verandert niet alleen de bedrijfsnaam, maar krijgt ook onze fondsenreeks een nieuwe naam. De beleggingsfondsen van BlackRock zullen niet meer terug te vinden zijn onder MLIIF, maar onder BlackRock Global Funds (BGF). Om er zeker van te zijn dat deze belangrijke wijziging bekend is bij onze klanten, wilden we een ludieke actie die écht even de aandacht vraagt. Een voor de hand liggende gedachte was om de beleggingsadviseurs zelf te laten beleggen met BlackRock, maar deze keer staat de belegger in een traiteurzaak. Zo wordt op interactieve wijze onze boodschap uitgedragen met een verhoogde kans dat de wijziging beklijft.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie