Vele gezichten van mobiele marketing

Marketing via de mobiele telefoon is persoonlijk én interactief. Dat sluit goed aan bij de wensen van de consument.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Europa zijn we nog niet zover als in Japan, waar het mobieltje even vaak voor internetten wordt gebruikt als voor telefoneren. Maar toch, de gemiddelde Europeaan surft al twee keer in de week met zijn gsm (Japanners tien keer). Die frequentie zal in de nabije toekomst toenemen.

Mooie kansen dus voor mobiele marketing, en er zijn ook al de nodige inspanningen op dat gebied. Het Duitse postorderbedrijf Quelle heeft bijvoorbeeld een speciaal portal voor mobiele shoppers, waar alle producten en diensten van de online winkel te vinden zijn. Ikea voorziet de consument via een link met zijn catalogus van ‘mobiele aanbiedingen’ en speeltjes waarmee leuke prijzen te winnen zijn. En banken gaan mobiel met spraakdialoogsystemen waarmee de klant zijn financiële transacties per gsm kan afhandelen. De mogelijkheden zijn legio. En: mobiele marketing is lucratief, mits je de consument maar niet lastigvalt met pop-ups en andere zaken die mobiel surfen bemoeilijken.Bron: Absatzwirtschaft

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie