Sociale-mediamanagers slecht begrepen door ouders

Sociale-mediamanagers hebben één van de minst begrepen beroepen. Volgens ouders althans. Zo’n zeventig procent van hen heeft geen idee wat hun kind als sociale-mediamanager uitspookt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van LinkedIn naar de relatie tussen professionals en hun ouders. Uit de cijfers komt naar voren dat één op de drie Nederlandse ouders niet weet wat het werk van hun kinderen precies inhoudt.

‘Gezien alle nieuwe soorten banen die in de afgelopen jaren zijn ontstaan, is het begrijpelijk dat veel ouders niet weten wat hun kinderen eigenlijk precies voor werk doen’, zegt Anoek Eckhardt van LinkedIn Benelux.

Nederland scoort overigens helemaal niet zo slecht, want waar 66% van de Nederlandse ouders dus goed begrijpt wat hun werkende kinderen doen voor de kost, is dat in Frankrijk maar 29%.

LinkedIn houdt op donderdag 7 november Bring In Your Parents Day, een wereldwijd evenement waarbij professionals hun ouders uitnodigen op hun werkplek, zodat ze kunnen laten zien wat ze eigenlijk precies doen iedere dag:

Top-10 minst begrepen banen door ouders in Nederland:
1. Actuaris (87%)
2. UI Designer (77%)
3. Sales executive (71%)
4. Social media manager (70%)
5. Data scientist (67%)
6. Socioloog (65%)
7. Radiomaker (57%)
8. Ingenieur (57%)
9. PR-manager (57%)
10. Investment banker (53%)

Top 10 minst begrepen banen door ouders wereldwijd:
1. UI Designer (74%)
2. Actuaris (72%)
3. Data scientist (62%)
4. Social media Manager (61%)
5. Sub-editor (59%)
6. Socioloog (52%)
7. Radio producer (51%)
8. Public relations manager (50%)
9. Sport team manager (43%)
10. Investment banker (43%)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie