Paspoortcampagne overheid gesneuveld

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft wel degelijk een campagne georganiseerd om aanvragers van paspoorten voor te bereiden op de nieuwe eisen die aan de foto’s voor het reisdocument worden gesteld. Alleen is de verkeerde doelgroep gekozen en is het verkeerde communicatiekanaal gekozen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne richtte zich hoofdzakelijk tot de vakgroep van fotografen. In samenwerking met de NVVB (Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken) zijn de eisen voor foto’s gecommuniceerd met de Stichting Nederlandse Fotovakhandel. In de vakliteratuur voor fotografen stond uitleg over de nieuwe eisen voor paspoortfoto’s. ‘Maar veel fotografen zijn daar blijkbaar niet bij beroepsgroepen aangesloten,’ constateert voorzitter Cees Meesters van de NVVB. ‘Ze wisten niet hoe er mee om te gaan. Sommige gemeenten hebben nog gecommuniceerd met de fotohandelaren in hun eigen gebied, maar dat is lang niet overal gebeurd.’ Aan het einde van de eerste week in september lanceert het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties een nieuwe campagne. Dit keer is de gewone burger de doelgroep. Gemeenten ontvangen persberichten die bedoeld zijn voor lokale huis-aan-huis bladen. Alle eisen die aan de pasfoto’s worden gesteld, staan daar in. (Henk Vlaming)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie