Diamantindustrie voert campagne tegen film DiCaprio

De diamantindustrie vreest dat Leonardo DiCaprio in zijn nieuwe filmrol als diamantsmokkelaar het imago van hun handel zal schaden. Daarom hebben zij de tegenaanval geopend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt OneWorld. De diamantindustrie is een campagne begonnen tegen de imagoschade die de film 'The Blood Diamond' zal veroorzaken. Volgens de Britse krant The Guardian is de industrie bang dat de film een negatieve invloed heeft op de verkoop van diamanten. De Amerikaanse première van de film is in december, de maand die bij diamant retailers gewoonlijk goed is voor eenvijfde van de verkoop.

'The Blood Diamond' speelt zich af in het Sierra Leone van 1999, waar op dat moment een gewelddadige burgeroorlog aan de gang is. Leonardo DiCaprio speelt een smokkelaar van zogenaamde bloeddiamanten, waarmee de rebellen worden gefinancierd.

De diamantindustrie vertelt op de website

www.diamondfacts.org over de positieve gevolgen van de diamanthandel voor het Afrikaanse continent. Volgens de website is in Botswana 25 procent van de banen een direct of indirect gevolgd van deze industrie. Ook Nelson Mandela wordt geciteerd, die in 1999 heeft gezegd dat de diamanthandel vitaal is voor de economie van zuidelijk Afrika.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie