Winnaars Golden World Awards in PR bekend

De International Public Relations Association (IPRA) heeft in Parijs de winnaars bekendgemaakt van de Golden World Awards for Excellence (GWA) in PR 2007. De winnende campagnes varieerden van een awareness campagne over het gebruik van condooms in Indie tot een promotie campagne voor recycling in Hongarije. Dit jaar vielen er geen Nederlandse campagnes in de prijzen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De IPRA jury beoordeelde koos 21 winnaars in de diverse categorieën uit 107 finalisten. In totaal waren er 405 campagnes ingezonden uit 46 landen. De GWA uitreikingsceremonie vindt plaats gedurende de IPRA Summit tijdens een galadiner op dinsdag 6 november in Londen.

Hieronder enkele opmerkelijke winnende campagnes:
In de categorie ‘Healthcare’ won Edelman (VS) met een campagne voor de American Hearth Association, die vrouwen moest wijzen op de risicofactoren voor hartziekten en stappen moest adviseren om deze risico’s te vermijden.
In de categorie ‘Internal communications’ won het Turkse telecombedrijf Turkcell Iletisim Hizmetleri met een interne communicatie campagne die medewerkers moest werven als vrijwilligers voor het ‘Life Forrest Program’. Het programma dat werd geïnitieerd door een team van 10 werknemers telde uiteindelijk 2000 vrijwilligers.
Noguchi Porter Novelli in Hongarije won de ‘Rolls Royce Award’ voor een in samenwerking met de Hongaarse milieuorganisatie Oko Pannon gevoerde recycling campagne, die erop was gericht de EU doelstellingen te halen van recycling van 60 procent van alle verpakkingsmaterialen. De campagne bereikte 6,3 miljoen van de in totaal 10 miljoen inwoners van het Oostblokland.
Corporate Voice | Weber Shandwick in India werkte samen met PSP-One Project voor USAID aan een campagne, die groei moest bewerkstelligen in de Indiase condoommarkt door de schroom voor deze voorbehoedsmiddelen bij het publiek weg te nemen. Sinds de start van de campagne in 2004 is de condoommarkt gegroeid met 22 procent en is de omzet gestegen met 30 procent. Uit een effectstudie voor de campagne blijkt dat het consistent condoomgebruik is toegenomen met 12 procent en het algemene gebruik met 22 procent. Daarmee werd het bureau winnaar in de categorie ‘NGO’ en kandidaat voor de United Nations Award.

Meer over de GWA awards:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie