Nederland 2 start imagocampagne

Na de in februari gelanceerde campagne 'Zie je op drie' ter promotie van Nederland 3, begint de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) in april ook een campagne voor Nederland 2. Met de nieuwe campagne 'Opinie en debat, Altijd bij 2' hoopt de NPO niet alleen meer kijkers te trekken voor de televisiezender, maar ook het profiel van Nederland 2 te versterken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne bestaat onder andere uit commercials op televisie, advertenties in dagbladen en tijdschriften en banners op internet. In de uitingen wordt de aandacht gevestigd op specifieke Nederland 2 programma's zoals De leugen regeert (VARA), Het elfde uur (EO), Het hof van Joosten (VARA), Rondom 10 (NCRV) en Nova (NOS, NPS, VARA) centraal.

Tijdens de Boekenweek waren er ook al spotjes te zien over de literaire programmering. “Uit onderzoek van KLO (Kijk- en Luisteronderzoek) blijkt dat de doelgroep de programmering rondom de Boekenweek heel goed vindt passen bij Nederland 2,” aldus Jeroen Kramers, manager marketing en promotie. “Programma's als De avond van het boek (NPS) en Van Kooten en De Bie: Van oude jongens krentenbrood (VPRO) zijn goed bekeken en gewaardeerd. Kijkers geven zelfs aan hierdoor ook meer te gaan lezen. Door in een multimediale campagne de actuele zenderprogrammering centraal te stellen, wordt niet alleen de positie van Nederland 2 versterkt, maar ook de publieke taak van het net onderstreept.” (Broadcast Magazine)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie