Utrecht wil met campagne meer Nederlandse toeristen trekken

Onder de slogan ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ is de stad Utrecht maandag begonnen met het uitzenden van tv-spots in het kader van een campagne die het imago van de Domstad als toeristische bestemming moet ondersteunen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Utrechtse multimedia-campagne past in het nieuwe toeristische beleid van de stad. Met een toegevoegde waarde van ruim 500 miljoen euro per jaar en een werkgelegenheid van 12.000 voltijdbanen is het toerisme een belangrijke bedrijfstak voor de stad Utrecht. Utrecht blijkt volgens onderzoek ook steeds populairder bij Europese bezoekers en realiseerde met 20% de hoogste landelijke stijging van het aantal hotelovernachtingen.

“Maar ook Nederlandse bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze stad,” aldus marketingmanager Michiel van der Schaaf van Toerisme Utrecht. “Daarom is het nodig om blijvend te werken aan de beeldvorming over Utrecht als stad van kennis en cultuur. Omdat je een imago niet in een keer opbouwt, kiezen we ervoor om de campagne in november te herhalen en ook in 2012 voort te zetten.”

Toerisme Utrecht werkt hiervoor samen met Musea Utrecht, de hotelsector, de gemeente Utrecht, centrummanagement en Hoog Catherijne. ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ is erop gericht de Nederlandse toerist de culturele veelzijdigheid van de stad Utrecht te laten zien. De campagne die loopt via televisie en internet, wordt ondersteund met de webportal . Centraal staat het culturele najaarsprogramma in de stad.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie