Regionale publieke omroepen in top 10 bereik digitale platforms

De gezamenlijke publieke regionale omroepen halen zowel op mobiel, tablet als pc/laptop de top 10 van mediaexploitanten als het gaat om digitaal bereik.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het digitale bereiksonderzoek DDMM, uitgevoerd door GfK in opdracht van (Verenigde Internet Exploitanten), over de maand april 2014. Op drie platforms gezamenlijk (mobiel, tablet, pc/laptop) staan de zenders op een achtste plaats in zowel bezoek (75.659.000) als bereik (34,9%).

Op de mobiele telefoon behalen de dertien regionale omroepen een vierde plaats in aantal bezoeken (46.978.000) en een vijfde plaats in bereik met 18,4% (totaal 13+). Ter vergelijking: de regionale omroep had in april op mobiel ruim 10 miljoen bezoeken meer dan RTL Nederland. Op tablet staan de zenders met 18.169.000 bezoeken in april op een zevende plaats en met bereik op een achtste (10%). Op pc en laptop waren er in april 10,6 miljoen bezoeken aan de websites van de regionale zenders (8e plaats). Het bereik was 13,6% (9e plaats).

Gerard Schuiteman, managing director ROOS, de stichting die de belangen van de regiozenders behartigt, zegt dat de zenders &;ook online een breed en in leeftijd gevarieerd publiek&; weet te bereiken. &;De regionale omroep heeft goed en op tijd geanticipeerd op het sterk toenemende gebruik van mobiele apparaten.’

In de top-10 van mediaexploitanten is Google het grootst in bereik met 84,5%, voor Facebook, Sanoma en de NPO.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie