51 procent van de werkende mensen vindt een kledingcode zinvol

Bedrijven moeten letten op wat ze communiceren via kleding, vindt image-consultant Claudia Hulshof.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

51% van de werkende mensen vindt een kledingcode op het werk zinvol, 14% twijfelt. Die kledingcode is er echter meestal niet, zo blijkt uit een enquête onder 365 werkende respondenten over kleding op het werk.

Kwaliteiten

Er is veel onzekerheid over hoe je je het best kunt presenteren op je werk. Tegelijkertijd toont onderzoek van Sociaal en Cultureel Planbureau (december 2014) aan dat ‘looks’ bij sollicitaties belangrijker zijn dan je kwaliteiten. Hoogste tijd om daar aandacht aan te besteden, aldus Claudia Hulshof, image-consultant en journaliste. Ze deed onderzoek naar kledingstijl op het werk en is auteur van het boek ‘Signalen – kledingstijl op je werk’, dat deze week verschijnt.

Huisstijl

‘Vreemd, dat we onze kantoren representatief in willen richten, dat we kapitalen besteden aan onze huisstijl, marketing en communicatiemiddelen, en soms maar weinig letten op welk verhaal we vertellen door de kleding die we dragen. Terwijl we met een huisstijl of kantoor geen zakendoen en met mensen des te vaker’, aldus Hulshof.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie