Deze 11 Nederlandse PR-cases gaan voor een Sabre Award

Elf cases, acht bureaus. Uitslag 25 mei

Acht Nederlandse PR-bureaus stuurden hun beste cases in voor een Sabre Award die dit jaar in Berlijn worden uitgereikt. In totaal gaat het om tien cases. De komende weken gaan we hier uitgebreider op de afzonderlijke cases in.

[Case#1]  Van Mesdagjaar tot Moving Mesdag

Opdrachtgever: Samsung
Bureau: Hollander van der Meij

In 2015 was het 100 jaar geleden dat schilder Hendrik Willem Mesdag stierf. Met Moving Mesdag liet Samsung een herbeleving van het panorama zien. Bezoekers ontdekten in zes minuten vier jaargetijden, dagen die overgaan in nacht en verschillende die lijken te bewegen.

[Case ] Campagne tegen huiselijk geweld 

Opdrachtgevers: de ministeries van Veiligheid en Justitie en VWS
Bureau: Hollander van der Meij en reclamebureau NOISE

De ministeries van Veiligheid en Justitie en VWS vroegen aan PR-bureau Hollander van der Meij en reclamebureau NOISE om een campagne om huiselijk geweld bespreekbaar te maken onder tieners. Dat resulteerde in Roomie, een herkenbaar symbool waarmee Jongeren zowel on- als offline hun hulpbereidheid kunnen laten zien.

[case  ] De andere tour

Opdrachtgever: a.s.r.
Bureau: Coebergh Communicatie & PR

Met ‘De Andere Tour’ speelde verzekeraar a.s.r. in op de Tour de France en bood het mensen van 65 jaar en ouder de mogelijkheid om een eigen tour op tandems te rijden en te tonen dat je op die leeftijd nog lang niet bent uitgefietst.

 

[Case ] Amsterdam Light Festival

Opdrachtgever: Amsterdam Light Festival
Bureau: Coebergh Communicatie & PR

Voor zette Coebergh interviews op met de kunstenaars over hun werken, maar ook met de organisatie over hoe een toonaangevend internationaal festival op te bouwen. Tijdens perspreviews namen journalisten en bloggers deel aan de vaar- en wandelroute.

 

[Case ] ANWB winterklaar

Opdrachtgever: ANWB
Bureau: VERTOV

Met een knipoog naar de hitserie Game of Thrones maakt ANWB in een online video en social media campagne duidelijk dat de Wegenwacht klaar is voor de winter. De video werd ‘geseed’ in partnership met influentials en relevante blogs voor extra aandacht bovenop het organisch bereik.

 

[Case# 6] Pridestream

Opdrachtgever: KPN
Bureau: Coopr 

Tijdens de Botenparade van voer een ‘lege’ boot mee, een initiatief van KPN en verschillende creatieve bureaus. Op de Pridestream-boot stond een 360 graden camera die live al het beeld en geluid van AGP liet zien op Pridestream.org. Op de website kon iedereen wereldwijd voorafgaand aan de Botenparade foto- en videoboodschappen achterlaten.

 

[Case ] Hoe  Sinterklaas Coolblue overnam

;ers

Opdrachtgever: Coolblue
Bureau: Coopr

Coolblue stuntte met het nieuws over een overname. Op tal van redacties werden redacteuren vrijgemaakt en de Coolblue-cijfers werden er snel bijgehaald. Alleen met de verkeerde valuta, want de overnamesom werd niet in euro&;s berekend, zo bleek. De overnamekandidaat bleek Sinterklaas, en hij wilde graag betalen in pepernoten. 

 

[Case ] Bed, bad en brood

Opdrachtgever: Pauluskerk
Bureau: Leene PR

Om de problemen te agenderen waarmee mensen zonder verblijfspapieren in Nederland te maken hebben, ontwikkelde Leene Communicatie met de Rotterdamse Pauluskerk de campagne Bed, Bad en Brood. De campagne leidde tot veel aandacht in de media en resulteerde uiteindelijk in het indienen van de Pauluskerk-motie in de Tweede Kamer.

 

[CASE ]Alzheimer socks

Opdrachtgever: Stichting Alzheimer
Bureau: LEWIS

Om de aandacht te vestigen op Alzheimer en fondsen te werven voor onderzoek deed Lewis de communicatie rond de met de twee verschillende sokken. Deze twee sokken symboliseren de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks te kampen hebben. De ene sok is vormgegeven door Frans Molenaar, die zelf aan alzheimer leed. De andere door Mart Visser.

 

[CASE ]Campagne Windows 10

Opdrachtgever: Microsoft

Bureau: Progress Communications

De Windows 10-campagne is opgezet om heel Nederland te activeren om te upgraden naar Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows 10. De campagne bestond uit drie fasen, met onder meer previewbijeenkomsten voor media en fans, een Windows 10-tramactivatiecampagne in en  een tiendaagse pop-upexpositie.

 

[CASE ]Hartslag van het Legioen

Opdrachtgever: De Hartstichting
Bureau: Bijl PR i.s.m. Triple Double

Samen met sportmarketingbureau Triple Double bedacht Bijl PR de pr-aanpak voor de campagne ;Hartslag van het Legioen&;. Opel en Feyenoord verbonden zich aan de Hartstichting om te helpen meer burgerhulpverleners te werven. De samenwerking ging eerder van start met een reanimatietraining voor de Feyenoord-selectie.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie