‘High five’ is symbool van reclamecampagne Nederlandse Loterij

Het nieuwe kansspelmerk zet in op Nederlandse identiteit en op de ondersteuning van sport en bewegen.

Woensdag is voor het eerst de campagne te zien van het nieuwe overkoepelende kansspelmerk Nederlandse Loterij. Die naam is gekozen na de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. Nederlandse Loterij vertegenwoordigt zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. De boodschap die Nederlandse Loterij wil overbrengen in de campagne is dat het haar opbrengst investeert in de Nederlandse samenleving en ervoor zorgt dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid. Die boodschap staat ook centraal staat in de tv-commercial die woensdag in première gaat (zie onderaan dit bericht). De missie die het merk hierbij uitspreekt: ‘We willen Nederland gezond en gelukkig maken.’

Lees een interview met Arno de Jong, cmo van Nederlandse Loterij, over de positionering, de campagne en de plannen voor de nabije toekomst.

 

High five!
In de (multimediale) campagne wordt de wereld van sport en bewegen zichtbaar gemaakt, een wereld die mede mogelijk gemaakt door afdrachten van Nederlandse Loterij. Los van de winkans moet dat een argument zijn om een eventueel lot te kopen bij één van de zeven kansspelen van het overkoepelende merk. Het symbool van de campagne is de high-five. Nederlandse Loterij spreekt van een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. ‘De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne op 13 juli van start gaat. Het draait hier om sport in de breedte: van een Olympisch kampioen tot een triatleet met een donorhart, van een damesvoetbalteam tot de eerste stappen in een revalidatieproces.’

Mediumtypekeuze
Los van de tv-commercial verschijnen advertenties in landelijke dagbladen, gevolgd door radiocommercials, online bannering, een online video en is er in de social media volop aandacht voor de campagne.

Ambassadeurs
Pieter van den Hoogenband en Wendy van Dijk hebben zich als ambassadeur aan Nederlandse Loterij verbonden. Pieter Van den Hoogenband vervult deze rol als boegbeeld vanuit zijn achtergrond als drievoudig Olympisch zwemkampioen. Wendy van Dijk zal vooral de maatschappelijke kant van sport en bewegen onder de aandacht brengen.

Vrienden leren kennen
Nederlandse Loterij zegt sport in elke laag van de samenleving te stimuleren. ‘Daarom krijgen mensen met bijzondere verhalen over sport en bewegen een podium door op de social kanalen van Nederlandse loterij hun ervaringen te delen. Mensen voor wie sport en bewegen veel betekent, omdat het hen uit een sociaal isolement heeft gehaald, het hen helpt bij herstel en revalidatie, ze ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste vrienden erdoor hebben leren kennen.’

Nederland Wint
Op de social kanalen verschijnt elke dag een verhaal dat bedoeld is om te inspireren. Daarin vertellen mensen welke betekenis sport en beweging heeft in hun leven. Al deze verhalen worden vanaf 14 juli gebundeld op de website Nederland Wint. Ook Wendy van Dijk en Pieter van den Hoogenband delen hier binnenkort hun persoonlijke verhaal.

Opgewassen
De ceo van Nederlandse Loterij, Frans van Steenis, stelt vast dat er in de komende jaren veel gaat veranderen in de kansspelmarkt. Van Steenis: ‘Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. Dankzij de fusie staat er nu een sterke organisatie die is opgewassen tegen deze concurrentie. We hebben weliswaar een nieuwe overkoepelende naam, maar met de vertrouwde producten. Allemaal met een duidelijk herkenbare link naar Nederlandse Loterij en met een duidelijke Nederlandse identiteit.’

Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Loterij
Verantwoordelijk bij klant: Arno de Jong, Marcel Ribbens, Renske de Laat, David Selier, Krista van Beelen
Bureau: Lemz
Mediabureau: UM
BTL / Social Agency: CROWD
PR-bureau: NewsLab

Fotografie
Fotografe: Marije Kuiper
Productie: Hazazah

TV
Regie: Nanno Jiskoot
Productie: Hazazah
D.o.P.: Tibor Dinglestad
Offline editor: Annelien van Wijnbergen
Online editor + grading: Joppo, de Grot
Sound design: Michael Sauvage
Muziek: Monster Music
RTV-producer: Fatima Engelhard

 

          

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie