Consolidatie

Het MWG trok afgelopen week weer bijna volle zalen. Bijna ... want voor het eerst was het niet uitverkocht. Ik vond het belangrijk er te zijn, maar heb me weer eens geërgerd over hoe mediabureaus toch steeds maar weer in het verdomhoekje gekletst worden. En het is uitgerekend de MWG zelf waar ik het hoor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat bevuilen wij toch ons eigen nest. Sprekers te over die vol vuur melden dat ze het zelf allemaal zo geweldig doen en dat mediabureaus alleen keuzes maken op basis van kosten per grp. Jongens dit is te makkelijk, verzin eens iets nieuws.

Wij – en ik hoop dat ik even voor het mediaplanningvak mag spreken – hebben enorme stappen gemaakt als het gaat om innovatie, creativiteit en efficiency. Ik ben het dus zat om me de hele dag uit de naad te werken met een topteam en zo verguisd te worden door de communicatie-industrie. Kom eens hier op kantoor en voel zelf de vibe en passie!

Tijdens het MWG-congres heb ik veel mensen gesproken en de vragen kwamen allemaal uit dezelfde hoek. Hoe gaat het bij jullie, voelen jullie al wat van de recessie?, krijgen jullie al een dip?
Van al dat geklets krijg je vanzelf een dip. Niet onaardig bedoeld maar we worden besmet. Met elkaar, door elkaar. En dat zorgt ervoor dat we van ons pad afwijken.

Er heerst een gevoel van consolidatie. We moeten behouden wat we hebben. We moeten het jaar doorkomen. Weer hoor ik mijn depressieve, aan de drank geraakte oom, van wie mijn tante inmiddels gescheiden is.

Consolidatie plant het verkeerde zaadje in je hoofd. Het zet niet aan tot beweging en verandering. Consolidatie is geen groei en dus achteruitgang. Achteruitgang is nu dodelijk. Ik geloof niet in bedrijven die denken dat ze het redden met consolidatie.

Lieve mensen, al geven de media de laatste weken vaak een andere indruk, lang niet alle bedrijven doen het slecht. Maar dat haalt het nieuws niet. Laten we de feiten onder ogen zien. We zijn alleen maar gefocust op het negatieve en zien de briljantjes niet. Die zijn er wel degelijk. Zo hebben wij als doel de komende twee jaar 30 procent groei te realiseren en we willen 15 procent meer personeel! To be continued ...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie