De PR 2.0-strategie van Google: begin bij je eigen blog

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik ben altijd al een grote fan geweest van Google. Van hun zoekmachine. Van Google Apps (mijn blogs worden gehost door Blogger op een Google Domain). Maar bovenal heb ik grote bewondering voor hun PR-strategie. "What would Google do?", hoor ik je zeggen... De PR-strategie van Google is vrij basic. Als je nieuws hebt, breng dat dan zelf als eerste naar buiten. Via je , bijvoorbeeld, zoals Google deed bij de introductie van Google Wave of de Superphone, de Nexus One.

Veel bedrijven vergeten dat nieuws ook een vorm van marketing PR is. Waarom zou je nieuws lekken naar nieuwsmedia, terwijl je zelf de marketing PR in eigen hand kunt houden? Niet alleen houd je daarmee overzicht over de inhoud, het kan nuttig zijn voor SEO, backlinks en mogelijk zelfs leads en sales. Of gebruik het om de band met je fans - supporters, ambassadeurs, gebruikers, volgers, consumenten - te versterken.

Ellen Petry Leanse, op Twitter en Head of Enterprise Marketing Communications bij Google US, vertelt hoe Google zijn blog inzet voor hun PR strategie. Hé, zo moeilijk is het niet. Maar kijk toch maar even... Interview is afgenomen tijdens het congres in Dorint Hotel, Schiphol-Oost.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie