ABP lukt het: met je klanten informeren via je magazine

Voor de meeste leden- of klantenbladen geldt: pluspunten voor de inzet, minpunten voor de uitvoering. Het is ook niet makkelijk, al die 100.000'en met evenveel waardering informeren over wat je doet en waar je voor staat. Met als gevolg dat de kat(tenbak) vaak het meest profiteert van de inzet van al die bedrijven en organisaties. Om over de doorlooptijd van die bladen (en het gebrek aan echte actualiteit daardoor) maar niet te spreken: er zullen er al vast zijn die al nadenken over het decembernummer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik was daarom blij verrast om in het magazine van van april een stuk te lezen naar aanleiding van over beleggingen van pensioenfondsen in de wapenindustrie van zondag 18 maart jl. In het nummer dat dit weekend in de bus viel, gaan directievoorzitter Sluimers en directeur vermogensbeheer Munsters in op de situatie en de commotie die erover ontstond.

Natuurlijk, in het artikel herken je de o-zo-vertrouwde neiging om in abstracte algemeenheden te praten en de moeite die veel organisaties hebben om een voor de lezer/ klant negatief antwoord te geven. Maar dat ABP een artikel over dit onderwerp zo snel in het eigen blad zet, is niets anders dan een goede zet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie